Jak już pisaliśmy, 26.04.2009 roku w Siołkowicach Starych spłonęły dwa wiatraki, natomiast budynek mieszkalny stojący pomiędzy nimi udało się uratować.
Jako przyczynę wybuchu pożaru podawano wówczas podpalenie. W dniu dzisiejszym wiadomo już, że zarzut podpalenia postawiono jednemu ze strażaków ochotników. Młody mężczyzna podejrzewany jest także o podpalenie stodoły w Starych Siołkowicach i próbę podpalenia innego budynku gospodarczego.
Straty po kwietniowym pożarze oszacowano na około 100 tys. złotych.
Po takiej informacji w jednej chwili posypią się komentarze, że ochotnicy nie są prawdziwymi strażakami, że jedynie bawią się w straż. Jeden przypadek nie może jednak rzutować na ocenę wszystkich jednostek i ich ochotników. Odkrycie posiadania w swoich szeregach podpalacza jest ogromnym wstydem padającym zarówno na rodzimą jednostkę, jak również wszystkie pozostałe, zawodowe i ochotnicze. Odsłon: 2568
1 Dodane przez kej , w dniu - 05-12-2009 08:35 Najbardziej wyspecjalizowana i najwieksza jednosta to Kedzierzyn-Kozle pozniej jest Opole a pozniej dlugo dlugo nic...i reszta jednostek PSP...
2 Dodane przez obserwator , w dniu - 03-12-2009 11:16 I wyjazd - Kierowca, Dowódca, Strażak, Strażak II wyjazd - Kierowca, Dowódca, Strażak, Strażak SH-21, SCZ i SLRChem - Kierowca Tak wygląda ekipa w Kluczborku to co nie mają ludzi na 2 wyjazd
3 Dodane przez druch przyjaciel , w dniu - 02-12-2009 22:10 do "obserwator". niestety mylisz się kolego . najpierw dowiedz się ile osób stanowi obsadę minimalną JRG potem podziel to na samochody a na końcu piernicz głupoty. nie bierz pod uwagę Kędzierzyna czy Opola weź Pródnik, Kluczbork, Namysłów Grodków, i tym podobne, Tutaj praca dla ciebie zoriętuj się a dopiero potem zgrywaj mądralę ok,
4 Dodane przez slodziuchna , w dniu - 30-11-2009 15:46 Wacek jak jestes tak madry to swoje dane tez podaj,,,, frajer....
5 Dodane przez lol , w dniu - 29-11-2009 17:54 nie obrażajmy kogoś za to jaki jest, na pewno za swoje odpowie @Adamus, z osp jestem
6 Dodane przez Wacek , w dniu - 30-11-2009 17:54 Ten co podpalał to Andrzej B. 20 lat z Starych Siołkowic na n-k ma konto tamtejszy strażak OSP.Wszystko pisze na *******.pl.Teraz cfel powinien za wszystko zapłacić a jak go nie stać ty niech komornik zrobi wjazd na chatę i niech przejmie całą.Komentarze były że Karłowice podpaliły a okazało się że to wasz podpalił,fajnie jest kogoś oskarżać bez podstawy.Jeżeli lubi tak ogień to przydało by się go oblać benzyną jego chatę nich gasi jeżeli by nie zgasił nie miał by gdzie mieszkać.
7 Dodane przez obserwator , w dniu - 29-11-2009 14:28 Kolego lol sluchaj jest jeszcze 2, 3 ... wyjazd i nie muszą się śpieszyć do bazy. Gadasz jakbyś pracował w PSP!!!
8 Dodane przez Adamus , w dniu - 29-11-2009 13:06 Ojj chłopczyku zdziwiłbyś się ... ! Pooglądaj sobie 28 sekund ... i tam też PSP zamiata ulice !!!
9 Dodane przez Adamus , w dniu - 29-11-2009 13:01 Ojj chłopczyku zdziwiłbyś się ... ! Pooglądaj sobie 28 sekund ... i tam też PSP zamiata ulice !!!
10 Dodane przez lol , w dniu - 29-11-2009 11:28 jak już lepiej wyszkolony personel udzieli pomocy[PSP] i załatwi wszystko co potrzebuje to po co tracić czas na zamiatanie jak w tym czasie może być potrzebny aby udzielić pomocy ludziom gdzie indziej...? widać, że nie wiesz nic o straży...
11 Dodane przez Adamus , w dniu - 29-11-2009 11:08 " 4. psp - jesli nie jest potrzebne wraca do bazy a osp moze po nich posprzatac (jak dla mnie to normalne - jednostka psp wraca na baze aby odpoczac bo w kazdej chwili moga wyjechac na kolejna akcje)- fakt " To co oni przyszli do straży na wczasy ??! żeby odpoczywać ... ONI PRZYSZLI DO NORMALNEJ PRACY !! a strażak OSP nie musi wcale odpoczywać ?? Masz rację "lol"
12 Dodane przez lol , w dniu - 29-11-2009 03:34 moje zdanie jest takie - OSP NIGDY NIE DOROWNA PSP - 1. osp jest czasem wczesniej na akcji - fakt 2. druh lepiej przeszkolony niz strazak zatrudniony na stałe?! - puknijcie sie w glowe 3. osp i psp powinni razem wspolpracowac - fakt 4. psp - jesli nie jest potrzebne wraca do bazy a osp moze po nich posprzatac (jak dla mnie to normalne - jednostka psp wraca na baze aby odpoczac bo w kazdej chwili moga wyjechac na kolejna akcje)- fakt 5. sa czarne owce ktora niszcza imie i honor ogółu - fakt 6. nikt ani nic tego nie zmieni - fakt!
13 Dodane przez Brax , w dniu - 28-11-2009 21:02 Testy psychologiczne z woja! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
14 Dodane przez łysy-andrzej , w dniu - 28-11-2009 20:13 Tyle pisze o tych testach z psychologiem a on przecież je przeszedł skoro jest (był) zawodowym żołnierzem...
15 Dodane przez strażak ochotnik , w dniu - 28-11-2009 17:40 koledzy!jak się nie znacie to nie piszcie głupot druh przyjaciel ma racje co do działalności osp a co do tego incydentu to druhowie się nie przejmujcie bo na językach będziemy wszyscy
16 Dodane przez ochotnik , w dniu - 28-11-2009 16:36 do KIEROWCY człowieku szkoda mi słów do ciebie to ze ty widujesz takie OSP co mało jeżdżą i maja małe wyszkolenie to nie mów ze ochotnicy pomagają strażakom PSP w moim przypadku mamy lepszy sprzęt niż zawodowa a zanim oni do nas dojada to my już jesteśmy po robocie a wiec nie obrażaj ludzi z OSP co są świetnie wyszkoleni w niektórych przypadkach lepiej od zawodowców!!!
17 Dodane przez Adamus , w dniu - 28-11-2009 12:12 do "kierowcy" Co Ty możesz wiedzieć o pracy człowieka w OSP ?! Jest tak samo przeszkolony jak strażak z PSP !! Ciekawe jak by nie było jednostek OSP ??? Tak się zastanawiam ... a no tak, oni i tak cyt. "przeszkadzają ..." i " ani nastawiony do powaznych akcji procz lania wody na stodoly.... " To jak napisałeś że PSP jest od różnych " katastrof budowlanych ... " to czemu np. w gruzowiska przeszukują też zwykli ludzie którzy nie SĄ PRZESZKOLENI DO TEGO TYPU AKCJI !! nie raz jestem świadkiem jak pewna jednostka JRG ... przyjeżdża i GÓ*WNO ROBII !! tylko wyjdzie popatrzy, protokół napiszą, przekaże akcje d-ca. i zwijają do koszar !! a Panowie Z OSP ... pomagają ludziom non-stop !! Może Cię to uraziło ... Ale nie mogę wytrzymać jak ktoś obraża jednostki OSP !! "mówią że siedzą ciągle pod barem i piją" a byś się zdziwił co nie które jednostki w Polsce robią żeby ulepszać cały czas Siebie i Swoją Jednostkę ...
18 Dodane przez neo , w dniu - 28-11-2009 11:11 strazak to jest zawod. Kiedys ormowca nie nazywano milicjantem. Ale ochotnicy sa nam potrzebni
19 Dodane przez obserwator , w dniu - 28-11-2009 10:48 Cytuje: ''A OSP to jest DRUCH...ktory jak chce i moze to jego zadaniem jest POMAGAC chlopakom z PSP !!!! bo druch nie jest ani przeszkolony, ani nastawiony do powaznych akcji procz lania wody na stodoly'' A to druch nie jest strażakiem to kim on jest?? Są takie OSP które mają ludzi przeszkolonych z ratownictwa drogowego i wiele innych kursów mają ukończonych. Napisałeś wcześniej czemu ochotnicy nie są w PSP to ja ci odpowiem bo tam za marne grosze nie chca pracowac za 1400zł nie utrzymasz rodziny. Nie wiem z jakimi OSP pracujesz ale się mylisz masz rację w jednym że są takie OSP co tylko startują w zawodach.
20 Dodane przez kierowca , w dniu - 28-11-2009 08:44 Po 1 chcial bym byscie rozrozniali nazewnictwo... STRAZAK jest w PSP jest to zawodowiec, ktory jedzie do kazdej akcji pelen swiadomosci ze moze zginac nie tylko pozaru w ktorych uczestnicza OSP ale akcji ratownictwa chemicznego,drogowego ekologicznego jak i katastrof budowlanych A OSP to jest DRUCH...ktory jak chce i moze to jego zadaniem jest POMAGAC chlopakom z PSP !!!! bo druch nie jest ani przeszkolony, ani nastawiony do powaznych akcji procz lania wody na stodoly....oczywsice OSP jest powazne ale nie oszukujmy sie wieszkosc z nich dziala glownie na zawodach, a problem chlopakow z OSP polega na tym ze oni sa fascynatami, bardziej ich rajcuje ognien niz pomoc ludziom...i tu jest problem OSP ktory widzimy dzis, mlody chlopak podpalaczem....czemu bo go to fascynuje...jezeli chlopaki z OSP sa tacy dobrzy to czemu nie wstepuja w szeregi zawodowcow z PSP i zawodowo nie pomagaja ludziom w ratowaniu zycia narazajac i swoje...tego nie rozumiem...bo ludzie sa i moze nagatywnie nastawieni do OSP ale i chlopakom z OSP radze tez troche pokory..ja nikogo nie bronie...ale slowa OSP ze bez nich PSP nic by nie zrobilo itd. jest smieszne wedlug mnie...jestem kierowca zawodowym i czesto widze w akcji PSP i moge powiedziec ze sa to najlepsze sluzby najbardziej zaufane i wyzspecjalizowane w Polsce zawsze pomoga kazdemu bez interesowanie bo nie oszukujmy sie ile oni zarabiaja grosze...i to za jaka robote...zaden z nas normalnych by nie wszeed do plonacego mieszkania....wiec radze troche pokory...a ludziom krytykujacym OSP tez radze opanowanie bo to byl jeden czlowiek jeden element...czarne owce sa wszedzie...
21 Dodane przez strażak , w dniu - 28-11-2009 05:31 M: lub SMS :)
22 Dodane przez M , w dniu - 28-11-2009 01:20 Czytając te wasze komentarze to wszyscy macie racje, jedni troszkę więcej, drudzy mniej. Ale pamiętajcie że my ochotnicy mamy o wiele gorszą sytuacje od strażaków PSP, bo strażak PSP idąc na służbę to wie po co tam idzie jest do tego nastawiony pod względem psychicznym jak i fizycznym aby nieść pomoc. A my nie wiemy kiedy i o której porze zaskoczy nas głośny dzwięk syreny alarmowej, która wzywa nas do niesienia pomocy.
23 Dodane przez mm , w dniu - 27-11-2009 22:39 To co napisałem o ochotnikach to nie moje słowa. To było to co usłyszałem nie jeden raz od zawodowych strażaków z Opola. Sam zawsze widziałem osp i psp mniej więcej na równo. Wiadomo że psp ma lepszy sprzęt i wyszkolenie. A ten ochotnik chcial sie pewnie pokazać albo mu sie nudziło. Przecież ile juz było takich przypadków że to strażak podpalał żeby jeździć do akcji.
24 Dodane przez strażak , w dniu - 27-11-2009 22:13 mm: minimum mózgu - tyle co funkcje życiowe podtrzymuje :)
25 Dodane przez ochotnik , w dniu - 27-11-2009 22:08 kolego mm i kolego sz! bo taka jest rzeczywistość zawodowcy gadają tylko ze dają sobie rade bez ochotników a ja znam przyklady gdzie strażacy psp wypadali gorzej na egzaminie z rat medycznego od ochotników a wiec jak możecie mówić ze ochotnik nie dorównuje wyszkoleniem strażaka psp ???? sam jestem zawodowcem i ochotnikiem i widze mobilność i wyszkolenie strażaków osp z ksrg wiec nie myślcie ZE OCHOTNIK TO ZNACZY GORSZY bo słów mi do was brakuje jak jesteście tacy meni to dawajcie do osp i zobaczymy co potraficie cfanaiczki
26 Dodane przez Andi , w dniu - 27-11-2009 22:03 masz rację ''druh przyjaciel" tylko każdy prawdziwy Strażak nas zrozumie reszta tylko głupio komentuje a sami niewiedzą o co naprawdę chodzi kiedy ratujemy życie i mienię Ludzkie poświęcając czasami własne życie nie wiemy czemu mu tak odbiło!! Chłopak ma jusz przesrane w całej wiosce i nie tylko dobrze , że w maju przyszedł do siebie i skończł z tymi wybrykami , lecz niestety odpowie za swoje
27 Dodane przez sz , w dniu - 27-11-2009 21:58 sebo, co masz na myśli pisząc takie głupoty : " gdyby nie ochotnicy z OSP to zawodowi strażacy się pozabijają jak by mieli do każdej akcji wyprzedzać" ???
28 Dodane przez druh przyjaciel , w dniu - 27-11-2009 21:42 nikt nie ma prawa osądzać całej waszej jednostki osp na podstawie jednego człowieka, który powinien się leczyć, członkowioe osp nie przechodzą badań u psychologa jak funkcjonariusze psp a i wśród nich bywają niezłe talenty, wiem jak jest wcześniej wspomniałen jestem strażakiem psp i osp, on odpowie indywidualnie za swoje czyny natomiast wy musicie przłknąć czarę goryczy , którą wam zgotował "eks kolega" jak mniemam, i dalej stać na straży bezpieczeństwa trzeba zagryźć zęby i olać wszelkie złośliwe uwagi cwaniaczków którzy w życiu nie ruszyli dupy z fotela kiedy inni potrzebowali pomocy a inni w mrozie , upale, czy wietrze i deszczu po całych nocach niosą pomoc, a sami tylko nauczyli się siedzieć w internecie i pajacować pozdrawiam wszystkich strażaków OPS I PSP z terenu Opolszczyzny.
29 Dodane przez Andi , w dniu - 27-11-2009 21:29 prynióśł nam koleś wstyd był to nasz kolega z OSP a mało to należącej jeszcze do KSRG ale zapewniam was wy także na naszym miejscy nie odkryli byście tego!! my do teraz nie umiemy przyjść do siebie ale nigdy nie mieliśmy nic na niego;/ ale niestety chłopak przesadził i jusz niema co szukać u nas!! najgorsze to, że teraz wszyscy najeżdżają na naszą OSP , a przecież my nic za to nie możemy
30 Dodane przez druh przyjaciel , w dniu - 27-11-2009 21:23 sebo spokojnie pracuje w PSP i jestem kierowcą w OSP i prawda jest tka, niestety ochotnik nie jest w stanie dorównać strażakowi z psp pod względem wyszkolenia to oczywiste, jednak są jednostki OSP szczegulnie "bystre" szczególnie te które więcej wyj, a to ze względna większą odległość danych miejscowości od JRG. a niektórym ochotnikom się tylko tak wydaje że dostaną sprzęt i zawojują cały powiat - błąd to głupota i snobizm, najlepsze trochę samokrytyki. wiadome jest Ze psp nie pociągnie za daleko bez osp to pewnw ale nie róbcie z siebie ludzie świętych krów..... proszę.
31 Dodane przez sebo , w dniu - 27-11-2009 20:35 Do MM. Co ty możesz wiedzieć o OSP że takie głupoty wypisujesz że niby zawodowi strażacy ci powiedzieli że tylko im przeszkadzamy. To ci odpowiadam JEŁOPIE że gdyby nie ochotnicy z OSP to zawodowi strażacy się pozabijają jak by mieli do każdej akcji wyprzedzać.Więc lepiej się już nie udzielaj.
32 Dodane przez mm , w dniu - 27-11-2009 19:46 Ochotnicy....z tego co słyszałem od zawodowych strażaków to w większości przypadków tylko przeszkadzają.
33 Dodane przez OSPiak , w dniu - 27-11-2009 19:36 fakt faktem troche nam wstyd takiego gosica ale on ogolnie niewiem co mu odbilo niedosc ze ochotniczy od pewnego czasu dzialal jak mogl, do tego zolniez zawodowy a mu korba odwalila a straze pochotnicze gdy by nie my to nie dalo by niekiedy rady....
34 Dodane przez Patryk , w dniu - 27-11-2009 18:42 Na podstawie jednego "wybryku" wśród tamtejszych ochotników NIE nalezy oceniać całej jednostki lub WSZYSTKICH OSP!!!!
35 Dodane przez strażak osp , w dniu - 27-11-2009 18:39 popieram "ochotmika" !!!!!!!
36 Dodane przez ochotnik , w dniu - 27-11-2009 15:59 odczepcie sie od ochotników zawsze ludzie tak piesza ze ochotnicy robią sobie sami wyjazdy ale jak potrzebna jest pomoc to osp pierwsza czy przy wypadku czy przy pożarze !!! wtedy to są dobrzy a jak coś ludzie zaczną plotkować to już są źli !!!
37 Dodane przez kumpel , w dniu - 27-11-2009 15:45 kuuu... tos sie prezes wpiernicyl jak scinia w gnuj...az sie wierzic nie chce ...po co...jol rozumia jakbys w ... podpołlol ale na swoim podworku:/
38 Dodane przez obserwator , w dniu - 27-11-2009 15:34 A miał chociaż płacone za wyjazdy?
Treść komentarza powinna być związana z tematem artykułu. Komentarze naruszające netykietę będą usuwane. Komentarze promujące własne np. strony, produkty itp. będą usuwane. *Odśwież* swoją przeglądarkę, by dokonać zmiany kodu przed użyciem przycisku 'wyślij'. Zachowaj w pamięci treść, jeżeli pomyliłeś kod.
Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6 AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com All right reserved